Foto: Simon Pelko

MetalDays festival je po pestrem ponedeljkovem uvodu na čelu z Arch Enemy na odru Lemmy Kilmister in odličnimi Necrofobic na odru Boško Bursać, pripeljal v drugi dan dogajanja. Temperature v Tolminu so se dvignile še za kako stopinjo in niti predstavljati si ne moremo, kako so se v popoldanski urah počutili nastopajoči. Na glavnem odru je bil namreč v popoldanskem času pravi pekel.

The Bearded Bastards

Torek smo pričeli z The Bearded Bastards. Francoski peterec obstaja od leta 2015, zaenkrat pa ljubiteljem hardcore ritmov še niso ponudili celotnega studijskega albuma. Bradata tolpa je bila odlična uvertura v nov dan saj so vzbudili precej zanimanja ohlajenih poslušalcev, ki so se vračali z plaže. Fantje v svoj nastop vložijo konkretno energijo in posebne kritike nimamo. Z veseljem bomo prisluhnili njihovemu studijskemu albumu.

Tekst: Klemen Udovč

Voice of Ruin

Otvoritev glavnega odra festivala MetalDays ta dan je pripadala švicarskem thrash / groove metalcem Voice of Ruin. Zasedba obstaja že od leta 2008, dokaj zagnani pa so bili tudi pri izdajanju materiala. Od leta 2014 so na police poslali štiri studijske albume, trenutno pa predstavljajo letošnjega z naslovom ‘Acheron’. Verjetno so peklenske temperature botrovale dokaj skromnemu obisku njihovega nastopa. Škoda, saj so se Randy, Erwin, Dario, Nicolas, Darrly konkretno izkazali. Mogoče bi bi bolj prišli do izraza na “Bošku”, vsekakor pa koncert vreden prisluha.

Tekst: Klemen Udovč

Reject the Sickness

Dogajanje na “Boškotu” se je nadaljevalo z belgijsko melodično death metal invazijo Reject the Sickness.  Peterec z 12 letnim pedigrejem in dvema studijskima albuma je prepričal. Uigrana zasedba, ki se jo ušesa takoj navadijo. Dovršeni riffi in solaže, ter soliden vokal pevca Guy-a pritegnejo. Vsekakor bi si zaslužili tudi kakšno kasnejšo uro na festivalu MetalDays ali pa nastop na glavnem odru. Priporočamo.

Tekst: Klemen Udovč

W.E.B.

W.E.B. Grški gothic-black metal bend je v spremljavi simfonične matrice ob 16.30 kot drugi stopil na glavni oder. Leta 2002 osnovani kvartet, znan tudi kot ”Where Everything Begun”, je do sedaj izdal 4 albume in nekaj demov. Solidno odigrana glasba in dober odrski nastop.

Tekst: Neža Pečan

Kairos

Old school heavy metal nikoli ne škoduje. Zato so švedi Kairos (ime so si nadeli po grškem bogu sreče) pred manjši oder privabili konkretno število poslušalcev. Peterec več kot očitno svoje korenine vleče v glasbi Saxon in Judas Priest, kar je avtomatsko privlačno. Zanimiva zadeva in škoda bi bilo zamuditi njihovo minutažo.

Tekst: Klemen Udovč

Infected Rain

Dejstvo je, da nam je letos Tolminsko podnebje prineslo gromozanske vročino, kar se je krepko poznalo tudi pri samih nastopih. Kljub manjšim tehničnim težavam, ki so moldavsko zasedbo Infected Rain pestili takoj na začetku, so tempo hitro spravili nazaj v ritem in gnali poslušalce že ob dobri popoldanski uri. Vročina in ura igranja ni odvrnila pohvale vrednega števila poslušalcev. Skupina ima na naše presenečenje odlično bazo podpornikov. Pevka skupine, Elena Kataraga, si je kljub trdemu delu na odru, vseeno vzela kar dobrih 20 minut takoj po koncu seta in se posvetila svojim oboževalcem. Ni kaj, kapo dol.

Tekst: Simon Pelko

Esodic

Ker ne gre brez podpiranja našim tlem še neznanih bendov, smo si na New Forces odru ogledali thrash četverec jordanskih korenin, ki slišijo na ime Esodic. Trenutno promovirajo lani izdani EP z naslovom ‘Mirrors of Disgrace’. Za začetek so si fantje privoščili krajši podaljšek tonske vaje, kar pa je očitno dobro delovalo na kvaliteto izvedbe njihove minutaže. Izredno dovršen bend, ki tehnično ne popušča. Svojo začetno inspiracijo so črpali od legendarnih Slayer, kar se vsekakor tudi občuti. Zagotovo bend z dobrim potencialom in z veseljem bi prisluhnili celotnemu studijskemu izdelku.

Tekst: Klemen Udovč

Alkaloid

Čas je bil, da se vrnemo nazaj na “Boškov” oder. Ene najkvalitetnejših zasedb tega festivala, ki meša extremno in progresivno. Alkaloid so praktično super bend sestavljen iz vrhunskih virtuozov, ki jih lahko slišimo v zasedbah Obscura, Spawn of Possession, Aborted, Dark Fortress, Necrophagist, God Dethroned, Blotted Science in Noneuclid. Kar smo pričakovali smo tudi dobili. Nezmotljivo in popolno progresivno simfonijo, ki pa je nikakor niso križali z monotonostjo. Vsekakor en največjih biserov festivala. Žal so nastopili brez kitarista Dannya Tunkerja, ampak padca kvalitete kljub temu ni zaznati. Njihovi koncerti niso prav pogosti in ta primer je bil na naših tleh bolj kot ne ekskluziva. 

Tekst: Klemen Udovč

The Vintage Caravan

Islandski trio živahnega, psihadeličnega rocka, nas je v bližanju vročega torkovega večera festivala MetalDays povabil na popotovanje po svoji zavesti. Glavni oder so zavzeli kot vihar, navdušili občinstvo s svojo izjemno energijo in dokazali, da tudi zgolj trije strastni glasbeniki lahko zavladajo na tako velikem odru. Navdih za glasbo in celostno podobo pobirajo v 70. letih prejšnjega stoletja, med njihovimi oboževalci pa se znajdejo tudi poslušalci Blues Pills, Kadavar in podobnih. Vitage Caravan smo bili deležni še v akustičnem paketu po koncu koncertov na glavnih dveh odrih. Ampak o tem kasneje.

Tekst: Neža Pečan

Ritam Nereda

Pozno popoldanske ure festivala MetalDays so bile namenjene hardcore ritmom. Najprej na “Boškotu” z Ritam Nereda. Bend z koreninami v Novem Sadu ima za seboj konkretno kilometrino in ni bilo dvomiti o kvaliteti. Slovenci smo imelo nekajkrat možnosti poslušati njihova suverena besedila, trde hardcore ritme in kljub kilometrini konkretno odrsko energijo. Tudi na MetalDays 2019 se je zadeva jasno ponovila in Ritam Nereda so upravičili svojo bogato diskografijo enajstih plošč.

Rise of the Northstar

Hardcore manija se je nadaljevala na glavnem odru festivala MetalDays z Rise of the Northstar. Francoska pet članska zasedba svojo podobo črpa iz japonske kulture poveličevanja borilnih veščin. Ampak ne naključno. Njihovi ritmi so kar konkretno dobri udarci za ušesa in temu primerno so animirali tudi publiko. Organizirali so tudi dokaj simpatični wall of death, nato pa se je norija nadaljevala z crowd surfingom in norenjem ljubiteljev njihov albumov. Pohvalna spodbuda v pester večer. Počasi bi bil z njihove strani čas za novi album, saj se še vedno opirajo na ‘Welcame’, katerega so izdali leta 2014.

Tekst: Klemen Udovč

Noctiferia

Na “Boškotu” je nastopil čas za eno večjih pričakovanj tega dne festivala MetalDays 2019. Predvsem za slovenske udeležence festivala. Nastopili so Noctiferia. Slovenski prvaki, ki v svojo zvrst odlično vmešajo black, death in industrial metal, ter nato z vsakim naštetim posebej  eksperimentirajo, so na oder pripeljali svojo dodatno vizualizacijsko tehniko. Po napovedih so predstavili nekaj novega materiala z prihajajočega albuma ‘Reforma’, ki ga obljubljajo še v letošnjem letu. V njem se bodo posvetili slovenski kultni zasedbi Laibach, k sodelovanju pri delu na albumu pa so bili povabljeni še Attila Csihar (Mayhem), David Vincent (Morbid Angel) in Jørgen Munkeby (Shining (Nor)).

Album bo nasledil njihov odlični akustični produkt z naslovom ‘Transnatura’, ki so ga izdali leta 2016. Več kot odlično izpeljan koncert z energijo, ki jo lahko sproducira Noctiferia je dodobra zapolnil prostor pred drugim odrom. Igor Nardin, Gianni Poposki, Uroš Lipovec, Urban Krč in Roman Fileš… lahko samo čestitamo za vrhunsko izpeljavo.

Teks: Klemen Udovč

Finntroll

Finski troli, Finntroll, spadajo v tako imenovano dobo napada folk metala na celotno sceno. Za svoje čase so delovali kot ena izmed najmočnejših skupin na tem področju, ampak so žal v zadnjih letih poniknili. Zadnja, kompilacijska plošča, je izšla leta 2014, torej istega leta, ko smo jih lahko nazadnje tudi videli igrati v domači Gali Hali. Finntroll so party band in naredili bodo žur, tu ni kaj dodati. Na trenutke so sicer žal delovali kot da so prišli na javno vajo, kot pa dejanski festival MetalDays.

To nam je hitro dalo vedeti, da njihovega nastopa ne bomo poslušali do konca. Žabje reglanje med pavzami skladb je že samo po sebi nadležno, poslušati ene in iste komade pa žal še bolj dolgočasno. So eden izmed bendov, ki so perfektni predvsem za mlajšo publiko, ki šele pričenja z odkrivanjem metal sveta, ter morda še ne ve kaj pričakovati. Nam, žal niso bili presežek festivalskega dneva. Bili pa so dobra uvertura v naslednjo skupino.

Tekst: Simon Pelko

Tribulation

V soju zadnjega krajca julijske lune so pred nas stopila bledikava, vitka bitja po imenu Tribulation. Švedi so s svojo melodično glasbo, ki navdih črpa v gothic in death/black metalu, uročili prisotne na jasi pred drugim odrom. Kitarist Jonathan Hulten je v svoji vampirski pojavi kot vedno poplesoval po odru. Poleg Tribulation koncertira in ustvarja tudi pod svojim imenom, leta 2017 je izdal EP temačne folk glasbe.

Ostali člani so prav tako izkušeni na glasbeni sceni, med drugim so se kot mladci kalili v thrash metal projektu Hazard, kitarist Adam Zaars pa je bil med leti 2006 in 2011 član heavy metal zasedbe Enforcer. Skrivnostno temačen koncert za dušo festivala MetalDays.

Tekst: Neža Pečan

Architects

Po dvakrat odpovedanemu nastopu na Slovenskem (enkrat tudi že na festivalu MetalDays), smo ga le lahko dočakali. Pravcati nastop britancev Architects. Ena najbolj pričakovanih skupin, so morali s tem nastopom popraviti svoj vtis. Tako do slovenske publike, kot tudi celotnega festivala MetalDays. Pričetna hoja levo in desno, po pravi modni pisti pevca skupine Sama Carterja sicer ni obetala ravno najbolj navdihajočega nastopa. To pa se je spremenilo po prvih začetnih komadih.

Kot njihovi predhodniki dan prej, While She Sleeps, so tudi oni močni predstavniki metalcora žanra. Zopet je bilo videti pretežno mlajšo publiko med občinstvom. Skratka, kar se je pričelo na trnih, je hitro steklo v akcijo in adrenalin direktno v žilo. Skakanja, crowdsurfanje, smeh, jokanje. Vse smo lahko doživeli.

Bend se je v preteklosti spopadel tudi z smrtjo njihovega člana, tako da je imelo nekaj komadov še posebno noto. Po samem koncertu je bilo moč videti nasmeške, solze, zadovoljstvo. Mislimo, da je skupina tako upravičila svoj izostanek.

Tekst: Simon Pelko

In the Woods

In The Woods, so nam pretežno nepoznana skupina. Kot zadnji, ki so ta dan festivala  MetalDays igrali na drugem festivalnem odru, so upravičeno porajali vprašanje, ali progresivni bend, kot so oni sami, ustrezajo na dan pretežno posvečen metalcore žanru. Več kot odlično. Za nas, festivalske staroselce, je bil to balzam za ušesa. Preprost, miren uvod, primeren za izbiro ljubega hladnega napitka, je kaj kmalu postal konkretna progresija in urejeni melodični kaos na odru.  Človek je lahko ravno tam spustil možgane na pašo ter se prepustil dejanskim šumom gozdne melodije. Odličen bend, na odličnem mestu in času.

Tekst: Simon Pelko

Za finale pa še…

Drugi dan festivala MetalDays 2019 je bil s skupino In The Woods zaključen. Vsaj kar se koncertov na glavnih odrih tiče. Spremljevalne “dejavnosti” so se na odru ob plaži nadaljevale še pozno v noč, kjer je za glasbo že od popoldneva skrbel vsem dobro znani DJ Ivan Cepanec.

Po odlični DJ animaciji je sledil še posebni akustični set, kjer so nam svoje skladbe še enkrat v akustični izvedbi zaigrali Islandci The Vintage Caravan. Dan bi se težko bolj popolno zaključil, saj je bila izvedba odigrana odlično in z lahkoto jim predlagamo akustični album. Skupin kot so The Vintage Caravan se manjka. In upamo, da niso bilo zadnjič gosti v naši deželi.

Foto: Klemen Udovč
Foto: Klemen Udovč
Foto: Klemen Udovč
Pravice za uporabo tekstovnega in foto gradiva / legal rights:

Vsaka uporaba fotografij in teksta brez vednosti avtorjev je strogo prepovedana. V primeru kraje fotografij s spletnega magazina BIS bo storilcu izdan račun. Dovoljeno pa je deljenje celotnih člankov oz. povezave s spletne strani BIS kjerkoli.

Any use of photographs and text without consent of the authors is strictly prohibited. In case of theft of either from the web magazine BIS the offender will be charged with a fine. It is however allowed to share complete articles or links from the BIS website.