“Vsak trenutek je koncert.”

V Centru slovanskih kultur France Prešeren (CSK FP), osveženem in ponovno delujočem stičišču kulturnih dejavnosti, je minuli četrtek nastopila mariborska zasedba Patetico. S koncertom v prijetnem ambientu kavarne so vrhunski glasbeniki ustvarili čarobno, z mešanico melanholije in nagajivosti polno vzdušje.

Zasedba Patetico, ki jo je idejno zasnoval Rok Vilčnik, tudi avtor besedil, je že od začetka delovanja izjemno zanimiva. Kvartet glasbenikov se je združil priložnostno, za nekaj koncertov. Potem se je zgodil Satchmo. Njihov nastop je posnel tonski tehnik, bootleg (neavtoriziran posnetek) je zaokrožil po spletu in malo kasneje v javnosti še v obliki “spečenih” ploščkov, pritegnil ogromno pozornosti, zasedbo pa v tistem zaspanem obdobju dogajanja na domači glasbeni sceni izstrelil na prestol mističnosti in priljubljenosti. Levji delež za večje število CD-jev z muziko Patetica med ljudmi, gre podjetju, ki je CD-je razmnožilo za darila poslovnim partnerjem. Celoten posnetek mariborskega koncerta so predvajali tudi na Radiu Študent in Valu 202. Skupina je sicer izdala eno malo ploščo (“Prolog”, Založba Sanje), prva “polna” plošča “Patetico” je izšla leta 2006 pri isti založbi, druga (avtorska) plošča Vse je v redu z mojo dušo, pa je luč sveta  uradno ugledala na današnji dan leta 2015, pod okriljem Založbe Celinka.

V kavarni CSK France Prešeren so se nam minuli četrtek predstavili z umirjenim, a hkrati mogočno izpovednim nastopom. Četverica, v kateri s pojavo zagotovo izstopa pevka Nika Perunović, tokrat vilinsko ležernega izgleda in nastopa, je v dveh delih koncerta izvedla pesmi, ki jih je po odzivu sodeč, tudi ljubljanska publika glasbenih sladokusev vzela za svoje. Fino je opazovati zamaknjenost in pozibavanje teles publike na intimnejših koncertih (pri)znanih izvajalcev, na katerih se navadno že pri prvi skladbi ujamejo energije nastopajočih in poslušalcev. Vse je v redu z mojo dušo je v tem duhu pričarala vzdušje povezanosti v vzajemnem uživanju v glasbi. Patetico so mojstri vrhunskih inštrumentalnih izvedb pesmi Roka Vilčnika, ki s prepletom svojevrstnega vokala Nike Perunović, čarobnih klavirskih (Dejan Berden), basovskih (Tadej Kampl) in bobnarskih (Ciril Sem) interpretacij zaživijo v vsej svoji patetični genialni veličini. Patetika je z njimi in zaradi njih tudi na tokratnem koncertu (p)ostala kvalitetna življenjska izkušnja. 🙂 Jazz, blues, šanson; vseh teh žlahtnih prvin v skrbno odmerjeni količini, smo se naužili ob kozarcu vina in preživeli prijeten večer.

Priljubljeno prizorišče v Trnovem se torej s kvalitetnim programom vrača na sceno v velikem slogu. Uvodni koncert je, tudi zahvaljujoč izbiri odličnih Patetico, privabil lepo število poslušalcev. Za naslednji četrtek, 24. maja, ko v kavarniško dnevno sobo pridejo Pliš, si velja pravočasno zagotoviti vstopnico.