torek, 18 februarja, 2025
HomeIntervjujiIntervju: Matej Pečaver - snemanje albuma Nuspojave

Intervju: Matej Pečaver – snemanje albuma Nuspojave

Ob objavi albuma Nuspojave kontroverznega glasbenika Gorana Bareta in spremljevalne zasedbe Majke, smo bili pozitivno presenečeni nad samim produkcijskim delom albuma. Album je bil posnet v slovenskem studiu RSL, nad samim delom pa je bedel dvojec Matej Pečaver in Matej Gobec. Album nas je izredno pozitivno presenetil, zato smo o samem tehnično / produkcijskem delu povprašali Mateja Pečaverja, ki se je na vprašanja z veseljem odzval.

Matej, povej nam kako je bil posnet album?

Album je bil posnet na snemalno mizo SSL (Solid state logic) 9000J v kombinaciji z ostalimi napravami za zajem. Bend je snemal vse v živo, oz. vsi hkrati, vključno z Baretom, tako da so lahko res lovili vsi skupno energijo, ki jo je posamezni komad zahteval. Band je zares kvaliteten, tako da niso velikokrat ponavljali komadov. Ker so bili vsi v isti sobi, se na določenih delih sliši preklop pedal kitarista, kar meni osebno daje še dodaten občutek. Ko poslušam album, imam res občutek, da igrajo pred mano tisti trenutek, kar je bil tudi namen snemanja vsega hkrati. Glede na to da gre za izkušene glasbenike, prav veliko iskanja zvoka na snemanju ni bilo, saj ima vsak od njih zelo izdelan zvok. Treba ga je bilo samo na tak način tudi zajeti. Pri tem se je zelo izkazal tudi Bojan Pahljina. Tega nihče od njih ni omenil, pa je prav da bi. Snemanje je potekalo v večih fazah (spodaj podrobno opisane). Po končanem prvem snemanju, je prišel čas za vokal. Sam sem bil kar na trnih, kako bo zadeva potekala, saj vendar legendarnega Bareta ne snemaš vsak dan. Na “usodni dan” so prišli v studio Mario-producent, Igor-menedžer in seveda ikona, Bare. Takoj smo se lotili akcije. Mikrofoni, ambient, vse je bilo pripravljeno. Bare stopi za mikrofon in reče: “Idemo!” Komad steče in vsi smo čakali prvi vstop Bareta, ko se je to zgodilo, so se nam vsem dvignile kocine na rokah. Kakšna interpretacija, kakšna barva glasu, kakšno poigravanje s toni; enostavno neverjetno. Mario me pogleda in vsem nam je bilo jasno. To je to! Isti način. Band, nato vokal. Vse smo ponovili še enkrat in imeli posnet ves material. Po končanem snemanju smo bili seveda vsi navdušeni nad tem, kako dobro funkcionira vse skupaj in kako smo se ujeli (celotna RSL ekipa in band). Nadalje pade ideja, da se album enostavno mora mixati v studiu RSL in to vse na mešalno mizo, tako kot se je delalo včasih, oz. sedaj delajo tako to samo še redki. Seveda sem bil sam takoj za, čeprav sem vedel, kako pomemben je ta album vsem in da je to velika odgovornost, še posebej, ko sem izvedel, da imam časa za miksanje v tempu ene skladbe na dan. Bend je imel v samo delo takšno zaupanje, da so rekli, da jim niti ni treba biti zraven in da naj samo vsak večer pošiljam končane zadeve. Vsekakor sem dobil napotke kaj kje izpostaviti. S tem mislim vse. Od same glasbe, kje naj eksperimentiram z zvokom itd.  Vmes so prišli enkrat malo pozdravit, popit kavo, na koncu pa smo preposlušali vse skladbe. Zraven si lahko predstavljate, kakšne močne emocije so to bile za vse nas. Kar je meni, kot inženirju, bilo popolnoma na novo, je bilo to, da materiala nisem delal iz tehnične perspektive, ampak popolnoma s čustvi. Zvok se je razvil v pravo smer in ni me sram priznati, da sem se od sreče na glas zjokal, ko sem cel album poslušal v avtu.

Ko je bil miks narejen, je vse skupaj šlo v mastering k Mateju Gobcu. Tudi on je bil deležen izziva. Kako vse skupaj, kar je bilo do tega trenutka narejeno, še nadgraditi? To mu je še kako uspelo. Dodal je še tisti zaključni sloj, kjer slišiš, da je bilo res vse dobro izvedeno. Od začetka do konca. Seveda je v veliki meri od banda odvisno, da nekaj zveni kot zveni. Vendar pa se je pokazalo, da pri tehnični izvedbi (snemanje, miks, master), en sam človek težko oz. nemogoče doseže rezultat, kot če album do konca pripelje prava ekipa. Celotna RSL ekipa je tako zelo hvaležna za izkazano zaupanje benda in z naše strani izkušnjo.

Koliko časa je trajalo samo snemanje, miks, mastering?

Razložim kar po fazah:

    • 3 dni celoten bend
    • 2 dni vokal
    • 1 dan celotna zasedba
    • 1 dan vokali
    • 7 dni miks
    • 2 dni master
Imaš kakšno posebno izkušnjo dela s samo zasedbo?

Bend je zelo nekompliciran. Vsak ima urejen zvok pri sebi, nasploh pa igranje. Velik užitek je bilo snemati lapsteel kitare, saj jo ne snemaš prav pogosto. Sploh pa ne s tako izdelanim zvokom. Ko ima enkrat glasbenik zvok v prstih, vse zveni, brez da si inženir polomi prste.

Kako je sploh prišlo do sodelovanja z legendarnim Baretom in Majkami?

V studio jih je pripeljal njihov menedžer Igor Boltek, z namenom da stestirajo ali se Bare in band počuti dobro pri nas. Pri takšni zasedbi je to ključnega pomena in glede na to, da so vse naredili v RSL, jim je bilo všeč. Všeč jim je bil naš odnos, profesionalnost, ideje, okolje…

Kdo je bil glava vsega pri snemanju plošče z vidika skupine?

Glava snemanja je bil Mario Rašič (basist skupine), ki mu je tokrat Bare zaupal celotno produkcijo. To delo je opravil zares izvrstno. Mario ima neverjetno glasbeno širino, hkrati pa je zelo prijeten človek, s katerim bi lahko delal noč in dan.

Matej, hvala za deljeno zanimivo izkušnjo. Ob takem produktu pa ne dvomimo še v nadaljnje uspehe!

 

Na fotografiji sta Matej Pečaver in Matej Gobec, ujeta na promocijskem koncertu albuma Nuspojave v Cvetličarni.

Klemen Udovč
Klemen Udovč
Tak kot ti. Le malo drugačen!
RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments